2014. január 29., szerda

Profiterol

Hét végén itthon voltak az egyetlen húgomék. Én viszont nem voltam a helyzet magaslatán, ugyanis akkor jártam az első idei náthám egyre mélyülő bugyrainak valamelyikében. Szóval nem éreztem valami fergetegesen magam. Mégis bennem motoszkált a késztetés, hogy süssek valamit. Édesre nem gondoltam, mert anya már készen volt a hétvégére szánt finomsággal, így valami sós, pikáns étvágygerjesztő falatkákig jutottak a gondolataim. Az is készült. Michel Roux receptjét kissé továbbfejlesztve.




Hozzávalók:
  • 125 ml víz
  • 125 ml tej
  • 100 g vaj
  • 1 tk só
  • 1 tk cukor
  • 150 g liszt
  • 4 db tojás
  • 125 g pácolt feta 

  1. A sütőt előmelegítem 180°C-ra
  2. A vizet a tejjel, vajjal, cukorral, sóval felmelegítem, a vaj olvadjon el, lassan kezdjen forrni.
  3. Hozzá keverem a lisztet. 
  4. Az így kapott tésztát kb 1 percig folyamatos keverés mellett tovább melegítem, kiégetem. A tészta keverés közben váljon el az edény falától.
  5. Leveszem a lángról, és gépi habverővel /kétkaros/ egyenként hozzákeverem a tojásokat. Nyúlós, ragacsos tésztát kapok. 
  6. Még mindig a habverővel hozzákeverem a sajtot.
  7. Habzsákba töltöm.
  8. Sütőpapírra nyomom, diónyi méretű halmocskák formájában.
  9. Kisütöm 15-20 perc.
A feta helyett lehet bármilyen jól olvadó, karakteres ízű sajtot használni. Kék penészes sajttal igazán különleges ízhatást lehet elérni.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése