2014. január 15., szerda

Chili con Carne szerintem

Ezt a kiváló egytálételt nagyon sokáig nem készítettem. Nem tudtam, hogyan kell. És valamiért nem mertem kipróbálni. Persze az üzletekben "remek" alapporokat lehet kapni, de én nem igazán vagyok híve a porított ételeknek, félkész kajáknak.
Úgy másfél évvel ez előtt elkezdtem kutakodni a neten, mert Á nagyon szépen megkért, hogy készítsek neki chilis babot. Azt kell mondjam igazán szerteágazóak az elkészítési lehetőségek. Én próbáltam egy olyat kialakítani, ami két izgága gyermek mellett is viszonylag könnyedén abszolválható. Nem kell órákat állnom a tűzhely előtt, hogy aztán az éhes sereg tíz perc alatt el is tűntesse a Föld színéről a teljes kompozíciót. Megalkottam a saját variációmat. Eddig fényesen bevált. Már készítettem bográcsban is népesebb csapat kedvére és nem hallottam vissza panaszt. Eltűnt az utolsó szem kukoricáig.






Hozzávalók:
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 500 g darált marhahús /nem kell zsíros legyen/
  • 750 ml fűszeres paradicsomlé
  • 1 konzerv morzsolt kukorica
  • 1 konzerv vörösbab
  • 2 tk fűszerpaprika
  • 1 tk chili pehely
  • 1 kk oregáno
  • 1 kk kakukkfű
  • késhegynyi őrölt fahéj
  • 3-4 kocka étcsokoládé
  • 1 1/2 tk só
  1. A hagymát és a húst folyamatos kevergetés mellett kevés olajon addig sütöm, míg a hús ki nem fehéredik. Nem pirítom egyiket sem.
  2. Hozzáöntöm a paradicsomlét /nagymamámmal készítettük még a nyáron, vöröshagyma, fokhagyma bazsalikom és só van benne/
  3. Beleteszem a többi hozzávalót is, majd 30-40 perc alatt kellemesen sűrűre főzőm. Én szeretem, ha megáll benne a kanál.

Jó étvágyat hozzá.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése