2014. január 19., vasárnap

Bonbon Szülinapra

Nagy lányom megkapta első szülinapi zsúrra szóló meghívóját. Nagyon lelkesen készülődött. Ajándékot alkotott, kiválasztotta a /szerinte/ legszebb ruháját az alkalomra, és persze már egy héttel az alkalom előtt alig tudott elaludni az izgalomtól. Én is gondolkodóba estem, mit is adjunk az 5 éves ünnepeltnek. Arra jutottam, hogy kislány esetében némi figurás hajgumival, csattal és egy babarózsaszín díszdobozzal, és persze Z saját készítésű alkotásával, nem nagyon tudok mellélőni. Mégis a bennem lakó konyhamániás nem tudott megelégedni csak ezekkel a kincsekkel. Nem kellet sokáig várni a megvilágosodásra. Bonbont fogok készíteni. Ez talán még egy húzós /bölcsi, munka, balettre Z-ért, gyerekbegyűjtes a nagyszülőktől, haza/ nap után is beleférhet. Este kilencre kész is lett a mű.



Hozzávalók:
  • 10 dkg 75%-os étcsokoládé
Ganache-hoz
  • 5 dkg 75%-os étcsokoládé
  • 0,4 dl tejszín
  • 2 tk narancsszirup

1.  Egy kicsi fazékban vizet forralok. 
2.  A tábla étcsokoládé 3/4-ét apróra töröm, és egy kerámia tálba teszem.
3.  A forróvizes fazékra teszem a kerámiatálat a csokoládéval. Amíg olvad, kevergetem.
4.  A csoki 1/4-ét nagyon apróra vágom, és a már hűlő olvasztott csokoládéba öntöm.
5.  A csokoládét addig kevergetem, míg mind el ne olvad.
6. Ecsettel kikenem a szilikon bonbon formát.
7.  Hűtőbe teszem dermedni.

Ganache:

  1. A tejszínt forrásig melegítem /mikróban/
  2. A csokoládét összetöröm, tálba teszem, ráöntöm a tejszínt.
  3. Addig keverem, míg teljesen egynemű lesz
  4. Hozzáadom a narancsszirupot, kikeverem.
8.  A kidermedt csokihüvelyekbe injekciózom a ganache-t / 10 ml-es fecskendővel szoktam töltögetni/ de úgy, hogy 2-3 mm-nyi maradjon.
9.  A hűtőbe teszem szilárdulni.
10. A csoki maradékát újramelegítem
11. A töltött bonbonokra öntöm a csokit, majd spatulával lehúzom a felesleget.
12. Amikor a csokoládé megdermedt, kifordítom a kész bonbonokat.


Sikert arattak az aranyoskák. Itthon még van belőle talán kettő mutatóban.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése