2014. január 1., szerda

Fokhagymás puffancs

Két ünnep között barátokat vártunk. Szépen el is terveztem, mit fogok főzni. Kényelmes, ünnepek közötti semmit tevős napra számítottam. Nem jött össze. Nem s értem, miért csodálkoztam ezen, hiszen a mi családunkban mindig történik valami. A vendégség előtt egy nappal apa szólt, hogy segítenénk-e kolbászt, szalámit tölteni. Hát persze. Ez jó alkalom Nagyanyóék meglátogatására is. Így a vacsora előkészületei, takarítás, rendrakás, gyerekek elkészítése rohamban, igazi multitaskingban ment. Végül azért minden jól sikerült. Megsütöttem a most áfonyával ízesített pitét, előkészítettem a szűzet Wellington módra, minden be a hűtőbe, és irány nagyanyóék felé.






Szerencsére a tervezettnél korábban értünk haza,így még maradt idő némi vendégváró elkészítésére.

Hozzávalók:

250 g      liszt
150 ml    víz
10 g        élesztő
50 ml      olaj
1 tk         só
50 g        kovász

száratott paradicsom
50 g         vaj
3 gerezd fokhagyma

A tészta alapanyagait gépbe raktam, és hagytam, hogy dolgozzon helyettem. A tésztát fél óráig kelesztettem, majd 12 darabra vágtam. Nagyon kicsiknek tűntek a darabok. Minden puffancs belsejébe tettem szárított paradicsomot, formáztam.
A vajat pár másodperc alatt a mikroban meglágyítottam, majd hozzá kevertem a zúzott fokhagymát. ezzel a vajjal kikentem a muffintepsi 12 mélyedését. 
Minden mélyedésbe egy puffancs került. Úgy a forma feléig értek. Előmelegítettem a sütőt 175 fokra. Mire a sütő felmelegedett, a bucikák is megkeltek. Mindegyik tetejére raktam a fokhagymás vajból, majd mentek is a sütőbe 12-15 percre. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése