2017. november 27., hétfő

Krumplis gombóca

A korábban leírt Wellington akármennyire is szeretném, a gyermekeim számára nem elfogadható étel. Leginkább a "meg sem szeretném kóstolni" kategóriába tudják besorolni. Ezért nekik külön kellett azon a szombaton is ebédet készítenem. Szerencsére a tészta mindig jó ajánlat a számukra.
Ezt az ételt, legjobb tudomásom szerint, itt a Sárközben szokás készíteni. Én is Erzsók mamától és a saját nagyanyámtól tanultam Decsen.
Én már ritkán készítem annyira autentikusan, mint ők (azt hiszem soha nem jutott volna/jutna eszükbe kész tésztát használni).





Hozzávalók:
  • 1 csomag (500 g) gnocchi
  • 1 fej vöröshagyma / 1 csokor póréhagyma, a kényelmesebb
  • 300 g tejföl
  • 1 ek őröltpaprika
  • 1 ek kacsazsír (természetesen bármilyen zsiradékkal helyettesíthető)
Elkészítése:
  1. A tésztát megfőzöm. Én ennél az ételnél kifejezetten szeretem, ha kicsit túl vab főzve, és kellemesen ragacsos.
  2. A hagymát apróra vágom, és a kacsazsíron lassan puhára párolom.
  3. Hozzáadom a tejfölt és a  paprikát. Összeforralom. 
  4. A tejfölös mártásba belerakom a tésztagombóckákat (eredetileg krumplival készített gombóc, vagy nudlitészta, ezt váltom ki a gnocchival)
  5. Ízlés szerint sózom.
Nem szokott maradni.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése