2014. április 29., kedd

Csokis süti

Vasárnap a kedves szomszédasszonyomnak és barátomnak volt a névnapja. Gondoltam kedveskedek neki némi süteménnyel, mivel én ebben vagyok gyakorlott. Törtem a fejem egy darabig, mert M gluténérzékeny, így akármilyen sütivel mégsem lehet előállni. A lisztmentes sütés pedig még nem igazán kiforrott az én konyhámban. Ekkor jutott eszembe, hogy Á nemrégiben hozott haza gluténmentes lisztet, amit még ki sem próbáltam igazán. Így végül egy régi német klasszikust vettem elő, amit még 17 évesen Markgröningenben tanultam. Ezen módosítottam most egy kicsit.



Hozzávalók:
  • 200 g vaj
  • 150 g cukor
  • 4 db tojás
  • 100 g kukorica keményítő
  • 150 g gluténmentes liszt
  • 2 ek kakaópor
  • 2 tk sütőpor
  • 4 ek rum
Elkészítése:
  1. A sütőt előmelegítem 175°C-ra
  2. A hozzávalókat alaposan összekeverem robotgépben
  3. Kivajazott sütőformába teszem.
  4. 75-90 percig sütöm.
Ha kihűlt, leöntöm csokoládéval.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése