2014. április 14., hétfő

Zabpelyhes keksz

Pénteken "osztálybulit" tartottunk. Voltunk egy páran, szépen fogyott a pálinka, kevésbé a bor és a víz, a hideg vacsorát is derekasan pusztítottuk, így nem sok hely maradt az édesebb finomságoknak. Ebből kifolyólag a bulira készített zabpelyhes keksz ma megjelent az irodában, mint elfogyasztandó finomság. Kóstolták néhányan, és felvetődött a recept kérdése is. Én lazán rávágtam, hogy fent van a blogon, majd elgondolkodtam, hogy tényleg fent van-e. Arra emlékszem, hogy fotókat készítettem már korábban, de vajon megírtam? Utána kellett néznem. És a gyanú beigazolódott: Még nem sikerült közhírré tenni. Az eredeti recept Stahl, de módosítanom kellett rajta, mert nekem kicsit túl édes, vajas, fehérlisztes volt. Gyerekeknek uzsonnára, vagy csak édes rágcsálnivalónak...


Hozzávalók:
  • 150 g apró szemű zabpehely
  • 300 g rozsliszt
  • 150 g barnacukor
  • 200 g olvasztott vaj
  • 1 kk szódabikarbóna
  • 1 kk fahéj
  • 4 ek méz
  • 50 ml tej
Elkészítése
  1. Bekapcsolom a sütőt 175°C-ra
  2. A zabpelyhet beáztatom a tejbe és belekeverem a mézet.
  3. Felolvasztom a vajat.
  4. A hozzávalókat összegyúrom / eléggé ragacsos lesz.
  5. Diónyi gombócokat készítek, majd a sütőpapíros tepsi a gombócokat kézzel kicsit lenyomom
  6. 12-15 perc alatt aranybarnára sütöm.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése