2014. március 3., hétfő

szombati sültcsirke

Beszereztem egy egész csirkét. Úgy értem, hogy nem volt feldarabolva. Ennek örömére elhatároztam, hogy a szombati baráti vacsora alkalmával így egészben fogom megsütni. Ez nálunk ritkán fordul elő, mert nagyanyó csirkéi mindig darabolva vannak. Nem akartam túlságosan bonyolult mutatványt előadni, a kedvenc fűszereimet használtam. Szerencsére sikert aratott.




Hozzávalók:

  • 1 egész csirke
  • 1 fej fokhagyma
  • 2 ág rozmaring
  • 1 tk kakukkfű /mert friss még nincs/
  • 1 tk fűszerpaprika
  • 1 ek kacsazsír
  • 1 dl fehérbor /chardonnay/
Elkészítése:

  1. Előmelegítem a sütőt 180 °C
  2. A fokhagymát gerezdjeire szedem, de nem pucolom meg.
  3. A kacsazsírba belekeverem a kakukkfüvet, fűszerpaprikát és a sót.
  4. A kacsazsíros fűszerkeveréket a csirke fellazított bőre alá kenem: mellre, combra.
  5. A csirkét kívülről-belülről megsózom.
  6. A csirke hasába teszem a rozmaringot és 3-4 gerezd fokhagymát.
  7. Sütőráccsal rendelkező tepsit választok, erre teszem a húst, alá öntöm a fehérbort.
  8. Alufóliával lefedem a tepsit, 90 perc alatt megpuhul, utána fólia nélkül pirosra sütöm.
  9. Melegen tálalom.
Az elkészítéséhez használt chardonnay kiváló hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése