2014. március 2., vasárnap

Csúsztatott palacsinta

Igazán sokat voltam a konyhában a hétvégén. Vasárnapi desszertet készítettünk a lányokkal, míg Á Böjte Csabát hallgatta. Elővettem Mickó mama saját kézzel írott szakácskönyvét, ami nálunk családi ereklye,  és az a tisztesség ért, hogy én kaptam örökségül. Szóval felütöttem a csúsztatott palacsintánál. Régen sütöttem már utoljára és most rácsodálkoztam, hogy mennyire egyszerű, és mennyire hasonlít az amerikai palacsintára, csak ebben egyáltalán nincs sütőpor.
Szóval H keverte a tésztát, Z darálta a diót, és pedig takarítottam utánuk a konyhát. Remek alkalom a gyerekekkel főzésre. Nagyon jól szórakoztunk. Íme az eredmény.




Hozzávalók:

  • 5 tojás szétválasztava
  • 1 ek barnacukor
  • 3 ek liszt
  • 1 dl tej

  • vaj
  • darált dió cukrozva
  • juharszirup
Elkészítése:

  1. szétválasztom a tojásokat
  2. a tojássárgáját összekeverem a cukorral és a liszttel
  3. apránként hozzáöntöm a tejet.
  4. felverem a tojásfehérjét kemény habbá
  5. a sárga keveréket belekeverem a habba
  6. palacsintasütőben vajon megsütöm a palacsintákat mindkét oldalukon.
  7. a kész palacsintákat cukrozott darált dióval rétegezem
  8. tálaláskor tortaként szeletelem.
Á javaslatára kipróbáltuk hozzá a juharszirupot is. Ez tette fel a koronát az egészre.
A juharszirup alatt valódi juharszirupot értek, aminek ugyan meglehetősen borsos az ára, azonban nem azonos azzal, amit palacsintaszirup és ehhez hasonló neveken árulnak. Ezen utóbbiaknak ugyanis semmi köze a juharsziruphoz, legtöbbször cukor és/vagy kukoricaszirupok aromákkal ízesítve, amit szintén nem árulnak olcsón, de csak cukrot kaptunk a pénzükért. A juharszirup azonban a vércukor szintünkre nem hat olyan drasztikusan, mint a cukor.
Jó étvágyat hozzá. Nálunk uzsonnára még maradt a lányoknak egy-egy szeletnyi, de mi már nem ettünk belőle délután. Még morzsák sincsenek.


















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése