2014. március 20., csütörtök

Boldog születésnapot Édesapa!

Az apukámnak hétfőn volt a születésnapja. Megkérdeztem, milyen tortát szeretne, és csokoládétortát kért. Gondoltam itt az alkalom, hogy kipróbáljam a nemrég vett tonkababot. Hazahoztam a lányokat, és közösen nekiláttunk a sütésnek. H leginkább a krémet tesztelte, Z gyorsan átpártolt az általa fejlesztő jellegűnek gondolt internetes játékokhoz. Mentségére legyen mondva, már túl volt egy balett órán és némi kerékpározáson is. A torta végül ma készült el teljesen. Az ünnepeltnek ízlett. Így elégedett lehetek. A tonkabab íze a keserűmanduláéra emlékeztet, viszont nem volt tolakodó.




piskóta:

A piskóta tésztája a már jól bevált forró tejes csokis piskóta piszke tollából. Én most 18 cm-es tortaformát használtam.

krém:

  • 3 egész tojás
  • 4 ek nádcukor
  • 50 ml tej
  • 1 db tonkabab mozsárban összetörve
  • 1 ek kakaópor
  • 1 ek kukoricakeményítő
  • 100 g étcsokoládé

  1. A tojásokat kikeverem a cukorral, kakaóval, keményítővel és a tonkababbal
  2. Apánként hozzákeverem a tejet.
  3. Folyamatos keverés mellett felforralom. Ha szükséges, botmixerrel is átkeverem, hogy selymes állagú legyen
  4. Hozzákeverem a csokoládét, hagyom kihűlni.
A piskótát három szeletre vágom, és a kapcsos formában összeállítom a tortát.
Hűtőben kidermesztem.


csokimáz:

  • 40 g tejcsokoládé
  • 60 g étcsokoládé
  • 50 g vaj
  1. A hozzávalókat vízgőz felett összeolvasztom, majd a torta tetejére öntöm.
Én most málnával díszítettem, mert nem tudtam a boltban ellenállni a hívogató piros málnaszemek csábításának.










Apa, ez úton is gratulálok a Baross Gábor díjadhoz. Szeretlek. Nem találom a megfelelő szavakat arra, mit érzek, de könnyek szöknek a szemembe. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése