2014. február 24., hétfő

Harcsa pongyolában

Ezt a finomságot egy régebbi baráti összejövetel alkalmával készítettem, de még nem volt időm, hogy feltegyem a blogra. A harcsát sokan csak paprikás formájában fogyasztják, ami jól elkészítve valóban felséges fogás, én azonban nem vagyok a harcsapaprikás mestere. Nekem a sültek valahogy jobban testhez állnak. Ezen a bizonyos etén mindkét halételt elkészítettük, és nagy részét fel is faltuk. A halról kedvenc szomszédom, Á sörcimborája, és a legjobb halszállítóm Sz gondoskodott. Panaszkodott, hogy van 3 kg felhasználásra váró harcsa a fagyasztóban. Én pedig elfogadtam a  kihívást. Sz párja M készítette a paprikást a hal feléből, túrós csuszával; én pedig a pongyolás harcsát. Ez az elnevezés persze egy kicsit csúsztatás és kicsi ötletcsenés is. Á nagymamája szokott virslit készíteni pongyolában, de az tészta pongyolát visel. A harcsa kicsit másként van bugyolálva.




Hozzávalók:

  • 1,5 kg harcsa filé 
  • 15 dkg bacon
  • 2 dl tejföl
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 1 dl fehérbor
Elkészítése:

  1. A sütőt előmelegítem 180°C-ra
  2. A harcsa szeleteket egyenként baconbe bugyolálom, és egy tűzálló tálra teszem.
  3. A fokhagyma gerezdeket összezúzom, és kikeverem a tejföllel. A halra öntöm.
  4. A halszeletek alá-mellé locsolom a bort. 
  5. Alufóliával leterítem, 20 percig sütöm. 
  6. Amikor a hal megpuhult, megpirítom a tetejét.
  7. Tálalom.
Nálunk sokszor majonézes kukorica, vagy krumplisaláta a körete.

Isteni hozzá egy jól behűtött rose.
 









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése