2014. február 20., csütörtök

Kókuszos keksz

A múlt hét végén elutaztunk Budapestre meglátogatni az egyetlen húgomat, és G-t. A lányok egész héten izgatottan várták, mikor is indulhatunk végre. Minden nap az volt az első mondataik egyike, hogy ugye ma megyünk D-hez? De sajnos péntekig türelmesen kellett várni, mert senki sem tudott korábban elszakadni a mókuskeréktől. Csütörtökön este, hogy jobban teljen az idő, és feltöltsük a megfogyatkozott készleteket, kekszet sütöttünk. Ez mindig nagy móka, mert a konyhában lehet mindenfélét összekeverni, és persze meg is lehet kóstolni az elkészült finomságokat. A jól bevált zabpelyhes kekszet terveztem megsütni. Kimértem a tejet, mézet egy nagy tálban, gondoltam beleöntöm a zabpelyhet, hogy egy kissé megázzon. De a zabpelyhes dobozban csak mutatóban volt tartalom, így módosítottam a felállást. Ez a keksz kókuszreszelékkel indult. Így sem okozott csalódást.



Hozzávalók:
  • 15 dkg kókuszreszelék
  • 30 dkg finomliszt
  • 10 dkg xilit
  • 10 dkg cukor / bármelyik kizárólagosan is használható, nekem most így volt itthon/
  • 1 kkszódabikarbóna
  • 20 dkg vaj
  • 4 ek méz
  • 50 ml tej

Elkészítése:
  1. A sütőt előmelegítem 180°C-ra
  2. A mézet és a tejet kimérem egy nagy tálban, beleszórom a kókuszt.
  3. Hagyom állni, míg a vajat kissé megmelegítem.
  4. A tálba öntöm az összes hozzávalót, és kissé ragacsos tésztát állítok össze belőle.
  5. Két tepsire vagy sütőlapra sütőpapírt teszek.
  6. Diónyi gombócokat formálok a masszából a tepsikre. nem kell szabályosnak lennie.
  7. A gombócokat kicsit lenyomom, és az előmelegített sütőbe tolom a tepsit.
  8. 12-15 perc alatt aranybarnára sütöm.
  9. Nekem ez általában 80 db kekszre jön ki, ami 4 tepsi.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése