2014. február 9., vasárnap

Wellington

Már egy ideje tervben volt egy Wellington vacsora, így a héten megbíztam az egyetlen és kedvenc anyagbeszerzőmet Á anyukáját /nem igazán tudom anyósomnak szólítani, mert ennek a szónak olyan rossz viszonyt feltételező hangzása van/, hogy sos-ben szerezzen be bélszínt. Most is ő bizonyult a legjobbnak. Gyönyörű, fiatal, világos hús került a birtokomba. Én a további hozzávalókról gondoskodtam. Így szombaton igazán kellemes vacsorában volt részünk. Gyönyörű, ízletes rose marhasültet ettünk, kipukkadásig. Sajnos csak annyi maradt, amennyit Á hétfőn még elvihet ebédre magával.




Hozzávalók:

  • "1 fő Á anyukája"
  • 1,5 kg bélszín
  • 50 dkg csiperke gomba
  • 15 dkg vékonyra szeletelt bacon
  • 1 cs. leveles tészta
  • 1 db tojás
  • só, bors mustár
  1. A gombát megtisztítom, felaprítom /gépben/ , és addig sütöm kevés olajon, míg sűrű, massza-szerű lesz.
  2. A húst megtisztítom, sózom, borsozom, és forró serpenyőben minden oldalról megpirítom.
  3. A serpenyőből kivéve, még forrón minden oldalról megkenem mustárral
  4. A leveles tésztát kiterítem, egyenként ráfektetem a bacon szeleteket.
  5. A bacon tetején egyenletesen eloszlatom a gombamasszát
  6. A massza közepébe helyezem a húst.
  7. A kilógó tészta részeket megkenem tojással.
  8. Szorosan a hús köré tekerem a gombás, baconös tésztát.
  9. Megkenem tojással /eddig elő lehet készíteni 1-2 nappal a sütés előttig az ételt, mehet a hűtőbe/ előmelegített 200°C-os sütőbe teszem.
  10. Addig sütöm, míg a tészta szép piros lesz.
  11. Tálalás előtt pihentetem.

Á remek borokat talált a vacsorához. 
Mészáros Cuvee 2000.
Mészáros Cabernet Sauvignon 2005










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése