2014. november 13., csütörtök

Facsiga

Mióta Z hetente két alkalommal jár úszni, egyszer pedig táncolni, igen komoly feladat lett a gyermek sport utáni éhhaláltól való megmentése. Nem vagyok nagy barátja a pékségek méregdrága, ellenben rengeteg ismeretlen anyaggal megtöltött péksüteményeinek - Z persze teljesen ellenkező véleményen van. Szóval kénytelen vagyok alkalmazkodni az elvárásokhoz. Igyekszem hasonlítani az idealizált termékekhez. Nem nagyon sikerül. A mai fahéja csiga így is sikert aratott. Z azt mondta "tökéletes".


Hozzávalók Limara után szabadon:
  • 700g finomliszt
  • 4 ek cukor
  • 1 tk só
  • 1 egész tojás
  • 1 tojás sárgája
  • 300 ml langyos tej
  • 30 g élesztő
  • őrölt fahéj
  • lágy sötétbarna nádcukor (muscavado)
Elkészítése:
  1. A hozzávalókból lágy tésztát dagasztok, duplájára kelesztem
  2. A tésztát enyhén lisztezett felületen téglalap alakúra nyújtom.
  3. Alaposa megszórom fahéjas cukorral
  4. Felhengergetem, majd sütőpapírral bélelt tepsibe helyezem a felszeletelt csigákat.
  5. A sütőt előmelegítem 180 °C-ra, A csigákat fél órát kelesztem.
  6. 30 perc alatt készre sütöm.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése