2015. május 8., péntek

Pácolt lazac

Már többször láttam, és olvastam is a lazac pácolásról, és nagyon szerettem volna kipróbálni; de kedves szülővárosomban a megfelelő méretű és frissességű hal beszerzése eléggé problémás, ezért ennek megvalósítását mindig elhalasztottam. Nemrég azonban valami csoda folytán ráébredtem, hogy az egyetlen testvérem a megfelelő helyen (Budapest) lakik a beszerzéshez, a szállítmányozás pedig E születése óta már nem is akkora probléma, hiszen a szüleink szinte ingajáratot folytatnak a két város között, láthatási okokból kifolyólag.
Szóval megrendeltem a halat, ami először valahogyan mégsem jutott el hozzám. D és G nem volt nagyon szomorú, mert sült lazacot készült vacsorára. A következő alkalom már sikeres lett. A pácolás megtörtént, a tesztelők serege pozitív visszajelzést adott.
Akkor dőlt el véglegesen, hogy a gourmet vacsorához egy meglepetés fogás is lesz. 
Itt kell elmondanom, ami az előző beszámolóból kimaradt: Nélküled, nem sikerült volna minden ilyen jól. Még most is ott állnék a konyhában, és a lazacos szendvicskéket fabrikálnám. Köszi D.




Hozzávalók:
  • 500 g friss lazac file
  • 200 g só
  • 1 ek cukor
  • őrölt bors
  • 1 citrom reszelt héja
  • a csokor medvehagyma (klasszikusan kaprot használnak, de és nem szeretem, és épp medvehagyma szezon volt)
Elkészítése:
  1. A lazacot megtisztítom, szárazra törlöm
  2. A többi hozzávalót összekeverem, fűszersót készítek
  3. Egy szűrő aljába bőségesen öntök a sóból, elterítem.
  4. Rárakom a lazacot, majd a tetejét beborítom a megmaradt sóval.
  5. Hűtőszekrényben 2-3 napig pácolom.
  6. A kifolyt levet leöntöm időnként alóla
  7. Amilyen vékonyan csak tudom, felszeletelem, magos pirítóson tejföllel, paradicsommal, kapribogyóval tálalom.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése