2015. május 31., vasárnap

Csokoládé szuflé

Mit is írhatnék erről. Amikor először készítettem, a gyermekeim alig tudták abbahagyni. Felfalták, ami csak eléjük került belőle. Azóta nem nagyon változtattam a recepten. Általában az eredeti szerint készítem. Persze vannak kivételek. Az egyik kedvenc szomszédom, és most már talán azt is mondhatom, hogy barátnőm érzékeny a gluténra, ezért az ő kedvéért készítettem már lisztmentes változatban. Ekkor az ízvilága kicsit változott, de intenzívebb fűszerezéssel a rizs, vagy kukoricaliszt ízvilága is módosítható.
Most az ínyenc vacsora alkalmából a folyadékok egy részét borra cseréltem. Nem bántam meg. Az ízvilága még gazdagabb, tartalmasabb lett. Az összhangja a 2011 Fekete Cabernet sauvgnon válogatással pedig felejthetetlen. Legalább is számomra.




Hozzávalók:

  • 75 g olvasztott vaj
  • 180 g liszt
  • 2 tk sütőpor
  • 40 g barna cukor
  • 3 ek kakaópor
  • 175 ml tejszín
  • 2 tojás
Tetejére:

  • 3 ek kakaópor
  • 350 ml Fekete Cabernet Sauvignon válogatás 2011
  • 3-4 ek barna cukor /muscavado/
Elkészítése:
  1. Előmelegítem a sütőt 180 °C-ra
  2. A vajat és a cukrot kikeverem, hozzáadom a tojást és a tejet.
  3. A nedves hozzávalókhoz keverem a szárazakat.
  4. A masszát szuflé formákba öntöm
  5. A bort felforrósítom, kikeverem benne a kakaóport, és a cukrot.
  6. A kakaós folyadékot a massza tetejére öntöm
  7. 10-15 percig sütöm, míg a közepe megemelkedik, és kezd szilárdulni.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése