2015. január 18., vasárnap

Túrós burek

Egyik este a fiúk (Á és T, Sz most éppen apai teendőkkel volt elfoglalva) nálunk beszélgettek, söröztek, miután behordtak némi fát a házba. Látszott, hogy valamit falatoznának a sör mellé. Mivel nem előre megbeszélt program volt, kénytelen voltam rögtönözni. A hűtőben már nagyon várta a friss házitúró, hogy készítsek belőle valamit, és még némi rétestészta is szerette volna, ha felhasználom. Eredetileg baklava készült volna belőle, de nem került sorra. Gyorsan kigondoltam mi lesz belőle, és sikert is arattam. 



Hozzávalók:
  • 1 cs rétestészta
  • 500 g túró
  • 200 g húsos szalonna
  • 150 g sajt ízlés szerint
  • 3 db tojás
  • 50 g olvasztott vaj
Elkészítése:
  1. Előmelegítem a sütőt 220°C-ra
  2. 22-24 cm-es kapcsos tortaformát kibélelek sütőpapírral
  3. A rétestészta lapjainak felét egyenként megkenem olvasztott vajjal, és a tortaformába rétegezem, hogy mindenhol ki legyen alaposan bélelve
  4. A szalonnát lepirítom
  5. A lepirított szalonnát és a többi hozzávalót alaposan összekeverem, és a rétestésztával kibélelt tortaformába öntöm.
  6. A maradék réteslapot is egyenként megkenem vajjal, és a töltelék tetejére simítom, hogy teljesen befedje.
  7. 20-25 perc alatt készre sütöm.
  8. Langyosan tálalom.





Mire lefotóztam volna szeletelve, addigra elfogyott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése