2015. január 13., kedd

Papa tortája

Á édesapjának nagyon közel esik egymáshoz a születésnapja és a névnapja, így gyakran egyszerre ünnepeljük meg. Az ünnepi ebédről Á édesanyja gondoskodott, de az édességet firtató kérdésemre azonnal megengedte, hogy magamra vállaljam az elkészítését. Már egyébként is szerettem volna valami finomat sütni, tehát belevágtam. Talán már említenem sem kell, hogy a jeles alkalomra való tekintettel komoly segítséget is kaptam. Ilyenkor aztán csak úgy észrevétlenül készülnek el a torták, a munka ég a kezünk alatt. Én pedig kitakaríthatom az egész konyhát, és a fürdőszobát, és az összes gyerekruhát, és néhány székhuzatot, ja és a gyerekeket is, miután a torta elkészült. De ennél finomabb torta nem létezik az egész világon, mert mindenki beleadta szívét-lelkét.






Hozzávalók (piskóta):
  • 200 g liszt
  • 150 g cukor
  • 1 cs sütőpor
  • 1 tk szódabikarbóna
  • 300 ml joghurt
  • 3 ek kakaópor
  • 2 egész tojás
  • 150 g olvasztott vaj
Elkészítése:
  1. Előmelegítem a sütőt 175°C-ra
  2. A hozzávalókból géppel masszát keverek.
  3. Sütőpapírral kibélelt 24 cm-es tortaformában 35-40 percig sütöm.
Krém:
  • 500 g mascarpone
  • 3 nagy ek mogyorókrém
Elkészítése:
  1. Az alapanyagokat egyneművé keverem
Máz:
  • 100 g csokoládé min 60%-os
  • 50 g vaj
Elkészítése:
  1. A csokoládét a vajjal gőz fölött összeolvasztom
A torta összeállítása:
  1. A piskótát félbe vágom, majd visszateszem az egyik piskótalapot a kapcsos tortaformába.
  2. A piskóta tetejére halmozom a krém 3/4 részét, és rárakom a másik piskótafelet. 
  3. A mázat a torta tetejére öntöm, eloszlatom.
  4. Legalább 3 órán át pihentetem a hűtőszekrényben.
  5. Késsel vagy tortalapáttal elválasztom a  süteményt a formától, és kiveszem belőle.
  6. A torta oldalát megkenem a maradék krémmel.
  7. Bonbonnal díszítem (én a maradék krémből készítettem a tetejére bonbonokat)








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése