2015. január 14., szerda

Vaníliás kifli

Nálunk ez a sütemény igazi klasszikusnak számít. Mostanában ugyan nem készítettem, de régebben mindig Mickó mama zöld könyvét vettem elő, hogy a tökéletes receptúra szerint készíthessem el. Á már elég régóta mondogatja, mikor készítek megint vaníliás kiflit. Hát karácsonyra terveztem, de végül nem fért bele a programba, mert sokszor megcsúsztam az előzetes ütemterhez képest, és a lemaradást még így sem sikerült behozni. Még a mai napig sem. Mostanra végre teljesítettem a kérést, és nekiláttam vaníliás kiflit készíteni. Már nem is emlékeztem rá, mennyire egyszerűen elkészíthető, és könnyen kezelhető ez a tészta. Mindenkinek javaslom kipróbálásra! Kezdő konyhatündéreknek kifejezetten ajánlott. Garantált a sikerélmény.



Hozzávalók:
  • 140 g vaj
  • 1/2 cs sütőpor
  • 200 g liszt
  • 80 g porcukor
  • 1 egész tojás
  • 1 vaníliarúd kikapart magja
Elkészítése:
  1. A sütőt előmelegítem 180 °C-ra
  2. A hozzávalókból tésztát gyúrok.
  3. Kinyújtom ujjnyi vastagságúra
  4. Kifliket szaggatok, vagy vékonyabbra nyújtott tésztából formázok
  5. 10-15 perc alatt készre sütöm.
  6. Még melegen vaníliás porcukorba forgatom a kifliket.








Ha nem fogy el azonnal, akkor sok-sok napig eláll. Mi még nem tudtuk kipróbálni, meddig is bírja. Szilveszterre készült, de mind el is fogyott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése