2014. július 11., péntek

Barackleves

H kifejezett levesrajongó. Leginkább a gyümölcsleveseket kedveli. Képes arra, hogy délelőtt, ebédre, és még uzsonnára is egyen egy kis gyümölcslevest. A baracklevessel először akkor találkoztam, mikor Á-val komolyabban megismerkedtünk, és - ha jól emlékszem - anyukája megkínált vele. Akkor hallottam életemben először arról, hogy barackból is lehet levest készíteni. Nálunk addig a cseresznye, és a meggy volt a fő levesforrás. Megkóstoltam. Az ízesítése és elkészítési módja teljesen más volt, mint amit megszoktam.Az ízek harmóniája, a leves frissessége magával ragadó volt. El kellett kérnem a receptjét. Kiderült, hogy a forrás  - a már itt is emlegetett - Mickó mama, aki szívesen megosztotta velem a családi kedvenc elkészítésének titkát. 



Hozzávalók:
  • 5-6 szem őszibarack
  • 3 tojás
  • 1 citrom
  • 1 rúd vanília
  • cukor
Elkészítése
  1. A barackokat és a citromot meghámozom, szeletelem, felforralom
  2. Hozzáadom a félbevágott vaníliát
  3. A tojásokat ízlés szerinti mennyiségű /nekem 2-3 ek/ cukorral habosra keverem
  4. A felforrt leves alatt a lángot elzásom, és elkezdem a tojások hőkiegyenlítését apránként, hogy a fehérje ne ugorjon össze.
  5. A hőkiegyenlített /meleg/ tojásos keveréket visszaöntöm a levesbe.
  6. Kihűtöm, citromfűvel, vagy mentával díszítve tálalom.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése