2016. március 16., szerda

Hamburger, ahogy Á szereti

Az utóbbi hetekben kicsit összegyűltek az ünnepelni valók a barátainkkal: szülinap, névnapok. Első felindulásból úgy gondoltuk, melegszendvicsezzünk egyet, hogy senkinek ne kelljen sokat dolgoznia. Én is egyetértettem, mert a hosszú hétvége elégé zsúfoltnak ígérkezett. szinte minden napra jutott egy, esetleg két program is. Azután Á-val gondoltunk egyet, és a születésnapi családi összejövetelt elnapoltuk egy kicsit. Nehezen tudtuk volna úgy időzíteni, hogy minden más program, és vendég is meglegyen, elégedett legyen. Azután egy másik elfoglaltságot a szervező mondott le, amit ekkor már nem fájlaltam annyira, mert ránk fért ez a nyugis négy nap. Szóval eléggé felszabadultunk a nyomás alól. Így a csendben elsuttogott óhaj: nem hamburgerezhetnénk? Elérhető távolságba került.
Megrendeltem a húst a kedvenc hentesünktől. Körbe telefonáltam. Mindenki benne volt a buliban. Persze, csak jönnek és esznek. Én sem szoktam nemet mondani. Végül úgy alakult, hogy D és G is erre jártak a hétvégén, így még hárommal többen lettünk. Az egyszem unokahúgom is lelkes fogyasztó. 
A hamburger menü nálunk mindig a következő: Házi bucik. Házi húspogácsák, hatalmas mennyiségű zöldség felaprítva, mindenki kedvére válogathat. Egy nagy tányér sajt. Ketchup, mustár, majonéz, hogy senki se szenvedjen hiányt.






Hozzávalók (4 hamburgerhez):
  • 500 g darált marhahús
  • 1 közepes fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 ek worcestershire szósz
  • 1 ek szója szósz
  • só, bors

Elkészítése:
  1. A vöröshagymát felaprítom, a fokhagymákat összezúzom
  2. Az összes hozzávalót alaposan összekeverem
  3. 4 pogácsát formázok. Serpenyőben, vagy nyáron grillen mindkét oldaláról átsütöm.
A zsemléket én magam szoktam készíteni, de pékségekben is könnyen beszerezhető.
















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése