2015. október 14., szerda

Gesztenyeleves

Ezt a melengető őszi-téli finomságot Á mutatta meg először. Pécsett, egy önkiszolgáló étteremben kóstolta először, én a rumosdió fagylaltra emlékeztette. Akkor még egyetemisták voltunk, és még én sem ártottam bele magam igazán komolyan a gasztronómia rejtelmeibe. Legalább is nem volt még annyira fontos, hogy milyenek az alapanyagok. Egy alkalommal én is megkóstoltam, és valóban finom volt. Ott hidegen tálalták, és szerintem pudingporral sűrítették. Azóta kitaláltam, hogyan készíthetem el én, a saját gesztenyés finomságomat.





Hozzávalók:
  • 1 cs gesztenyepüré (persze készíthetjük frissen főtt, passzírozott gesztenyéből is)
  • 2 tojás
  • 750 ml tej
  • 3 ek rum
  • 1 rúd vanília
  • cukor, vagy tetszőleges édesítőszer ízlés szerint
  • 1 nagy marék mazsola
Elkészítése:
  1. A két tojást kikeverem némi cukorral, majd a tejben a gesztenyével együtt felfőzöm.
  2. Hozzáadom a fűszereket, és a mazsolát
  3. Ízlés szerint édesítem.
  4. Ki hogyan szereti: hidegen vagy melegen tálalom.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése